actueel header
multidisciplinair

Multidisciplinair

productie volgens klantspecificatie

Productie volgens klantspecificatie

creatieve vakmensen

Creatieve vakmensen

eigen engineeringafdeling

Eigen engineeringafdeling

Flink in de bus geblazen

25-02-2025

Fordbus aan lader

We stonden net als veel MKB-ondernemers voor een lastige afweging. Eén van onze bedrijfswagens (Ford Transit, Euro5 diesel) was zo langzamerhand aan vervanging toe en welke opvolger moest er komen? Weer een nieuwe dieselbus als oerdegelijk en betaalbaar werkpaard of toch een duurzame en vooral ook dure elektrische bus waarvan je maar af moet wachten hoe werkbaar deze in de praktijk is? Actieradius in de winter bij belading, laadsnelheid, landelijke dekking laadstations, netcongestie, verzekeringspremie? Goede raad is duur.
We doen nog al eens werk in binnensteden en hoewel de politiek zwalkt met haar milieuregelgeving lijken de zero emissiezones zich in de toekomst toch steeds verder uit te breiden. Gereedschappen, machines en werkstukken in een klushub aan de rand van de stad in andere groene transportmiddelen overladen gaat voor ons in ieder geval niet werken. We hebben dus uiteindelijk toch voor een elektrische bus gekozen. Belangrijke voorwaarde daarbij was dat we op eigen terrein over een eigen laadinfrastructuur moesten kunnen beschikken die gevoed wordt door stroom van onze eigen zonnepanelen.
Twee weken geleden was het zo ver en is onze nieuwe Ford Transit E-custom geleverd en zijn er vier laadstations in onze werkplaatsen geïnstalleerd. De bus kunnen we nu zoveel mogelijk in huis opladen en uiteraard kunnen af en toe ook de EV’s van onze medewerkers, klanten of leveranciers aan de laadstekker…
Overigens zijn de eerste rij- en werkervaringen met onze nieuwe Ford, het moet gezegd, ronduit positief…!

Fordbus oprit

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten